maandag 4 oktober 2010

Vandaag 4 Oktober het is DIERENDAG


Hallo allemaal op 4 oktober is Werelddierendag ! 
De allereerste Dierendag vond plaats op 4 oktober 1930. Een datum die niet toevallig was gekozen. 4 oktober is de sterfdag van de heilige Franciscus van Assisi, een van de meest voorbeeldige heiligen uit de katholieke traditie. Franciscus ( 1181/2-1226) geldt als een groot dierenvriend. Het beroemdste verhaal in dit verband is Franciscus preek tot de vogels, waarin hij deze dieren oproept hun scheppers te prijzen. Blij luisteren de vogels nar zijn woorden en wanneer hij is uitgesproken, vormen ze met z'n allen spontaan een kruis. Een prachtig verhaal , al is ook wel gezegd dat Franciscus zijn actie vooral ironisch bedoelde. Hij zou een gewone preek hebben gehouden waarnaar zijn publiek zo slecht luisterde, dat hij demonstratief het woord tot de vogels richtte.


















Wij hadden zelf 2 katers, Sem is helaas overleden aan een tumor in zijn long. Het was mijn maatje, met een hart van goud. Otto is gelukkig,  heeft een hele grote knuffelfactor en is echt een kat met een eigen zin en liefde, een echte kanjer. Ik ben nog steeds niet over het verlies van Sem heen (maar ik denk dat is bij iedereen zo als je je maatje verloren bent). Als ik een foto van hem zie ga ik gewoon janken ik kan er niets aan doen, de tranen lopen gewoon uit mijn ogen als een waterval. Al mijn liefde en aandacht gaat nu naar Otto ! Het is echt jammer, hij is nu ook ziek hij had een hernia of een tumor. Alles, echt alles doen wij voor hem . Hij mag alles wat hij wilt, wij zijn met hem bij de dierenarts geweest en hij moet nu Prednison. Elke dag een pil plus vitamine b 6 slikken. In het begin lukte het mijn vriendin aardig om de pil in zijn mond te stoppen, maar toen hij iets sterker was, verzette hij zich heel erg. Dus op de 4de dag moest hij weer zijn pil hebben maar door zijn verzet wilde hij zijn mond niet meer open doen en toen was het al gebeurt. Hij had (niet met opzet) mijn vriendin in haar vinger gebeten. De vinger was erg aan het bloeden. Otto had door de vinger van mijn vriendin de pees beschadigd, tot op het bot gebeten. Zij heeft het laten uitbloeden en is de volgende dag naar de dokter gegaan. Met veel pijn en kloppen in haar vinger is zij naar de dokter gegaan. Hij heeft haar een Tetanusprik gegeven en zij moest naar het ziekenhuis omdat het een hele nare ontsteking geworden was. Daar hebben zij de nagel van de vinger van onder open gemaakt een een deel van de nagel verwijderd. Zij moest een antibioticakuur hebben en de vinger in een bad met Biotex laten uitbloeden omdat die infectie als maar erger lijkt te worden. Nu hebben wij bij de dierenarts voor Otto een spuitje gehad met Prednison, dus een kuur voor een tijd van 4 weken. Die vitamine b6 geef ik hem met een beetje lekker pasta die ik van de dierenarts heb gekregen en dit gaat heel goed.. Miauw van Otto  en lieve groetjes van Birgit en de vinger ;o)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten